Palvelemme nyt myös Etelä-Kymessä; avasimme toimiston Haminaan! Lue lisää

Yrityksen hätäkeskus – talouden 112

25.4.2020 — Palvelut Talousneuvonta Uutiset

Kun hätä on suurin, mitä teet? Erittäin todennäköisesti soitat 112. Samaa sääntöä voi soveltaa myös yrityksiin ja yrittäjiin; koronakriisin runnellessa Suomen pk-yrityksiä, jokaisella yrittäjällä tulisi olla tallennettuna puhelimeen yksi puhelinnumero; yrityksen talouden 112 eli asiansa osaava, palveleva tilitoimisto. Jos kassavirta on tyrehtynyt, liikevaihto sukeltaa, joudut sulkemaan yrityksesi toiminnot ja valvot öitäsi, ei kannata vaipua synkkyyteen ja jäädä katsomaan tilannetta vierestä. Ota puhelin käteen ja soita yrityksen hätäkeskuspäivystäjälle, joka etsii sinulle tarvittavan avun.

Yrityksen kriisitilanteessa haluamme olla se paikka, joka auttaa sinua selviämään kriisistä.  Samoin kuin henkeä uhkaavassa kriisissä näppäilet puhelimeesi 112, yrityksen kriisissä sinun kannattaa soittaa asiansa osaavaan tilitoimistoon. Hätäkeskuspäivystäjä ei välttämättä voi itse elvyttää tai auttaa. Hänellä on kuitenkin osaaminen siihen, että hän järjestää paikalle kussakin kriisissä tarvittavan osaamisen; ensihoitajat elvyttämään, palomiehet sammuttamaan tulipaloa, poliisit rauhoittamaan tilanteen… Täsmälleen samaa työtä teemme Dextellessa yritysten kanssa; kun yrityksen kassa kuivuu, kun liikevaihto romahtaa, kun yritys joutuu sulkemaan ovensa; kuuntelemme ja annamme välittömästi nopean ensiavun, jonka jälkeen hälytämme paikalle tarvittavat nopean toiminnan joukot.

Näitä nopean toiminnan joukkoja tässäkin kriisissä on. Apumme voi tarkoittaa sitä, että mietimme yhdessä, miten yrityksen liiketoimintaa voisi kehittää tai sopeuttaa uuteen tilanteeseen tai koetamme kysyä oikeat kysymykset. Olemme asiantuntijoita siinä, miten esimerkiksi kulusäästöjä voisi luoda. Joissakin tapauksissa tuemme yritystä esimerkiksi pankin ja Finnveran kanssa käytävissä neuvotteluissa. Keinoja on paljon, me asiantuntijoina voimme auttaa. Ongelman kanssa ei kannata jäädä yksin. Parasta olisikin soittaa jo silloin, kun ongelma vasta häämöttää horisontissa, eikä ole vielä eskaloitunut täysimittaiseksi kriisiksi. Silloin toiminta-aikaa ja vaihtoehtoja on enemmän. Mutta vaikka yritys olisikin päätynyt umpikujalta tuntuvaan tilanteeseen, silti on aina asioita, joita voi tehdä. Otathan yhteyttä, olemme täällä auttaaksemme sinua.

Muistathan, kun hätä on suurin, tarvitset vain yhden puhelinnumeron. Voit aina soittaa Dextellaan 05 46 000 250. Me lupaamme tehdä kaikkemme, jotta saamme järjestettyä sinulle kaiken mahdollisen avun ongelmien selättämiseksi.

Me selviämme tästä kriisistä – yhdessä.